tisdag, oktober 23, 2007

picking apples making pie

Mitt 07:22 tåg avgick kl 07:45, bra början på dagen. Tillsammans med 200 andra morgongriniga pendlare stod jag och trängdes, först på centralen framför infotavlan, sedan i tåget och slutligen utanför Kastrup flygplats i väntan på gratisbussarna in till stan. Kl 8:13 provade jag att ringa till jobbet. Hej, det är Frida, jag är på Kastrup. Då skrattade min chef och drog något dåligt skämt om flyktplaner. Hörde inte punchlinen eftersom det dånade av jetmotorer, men det är bra med en chef som inte surar över tågförseningar. Så går det när man åker kommunalt.
Tåg från Malmö till Kastrup, buss till Lergravsparken, metro till Christianshavn,byte til metro till Nörreport. Framme på jobbet kl 09:30. Vilket iofs hade varit en normal tid att öppna en fotoaffär på, inte 08:30.

Det verkar som om det var en kvinna som hoppat framför tåget på Tårnby Station. De vet inte säkert, men hur hamnar man annars framför ett tåg klockan kvart i sju på morgonen?





Inga kommentarer: