söndag, april 27, 2008

Aldrig mer plåster.


För ett par veckor sedan köpte jag ett paket plåster, bara för att det kändes som en bra sak att ha hemma, lite vuxet sådär. Det skulle jag aldrig ha gjort, den senaste veckan har jag  skurit och rivit mig så pass att plåster varit enda utvägen.    

  • Mitt akvarielock sönder och, med det även toppen av mitt ringfinger. 
  • River jag upp handleden på ett gångjärn i köket. Resultat, emosår på handleden.
  • Står med en frukostbulle i vänsterhanden och en brödkniv i andra, skär genom bullen och  vidare in fingrarna. Great, frukostolyckor är den värsta sorten.

Funderar lite på att slänga  plåsterpaketet som uppenbarligen är roten till allt det onda. I och för sig har jag bara cirka 40 plåster kvar, och i den här takten lär de vara borta på onsdag. Som man bäddar får man ligga,  papercuts here I come!


Inga kommentarer: