torsdag, juli 24, 2008

33/45

Jag måste skaffa mig en vinylspelare. Egentligen måste jag skaffa mig ett jobb, men just nu måste jag skaffa mig en vinylspelare. Släpade hem Majas skivpelare idag. Var på Kjell & Company igår och köpte en liten adapter-dutt så att sladdarna  kunde prata ihop. Hade en vag idé om att att det hela inte skulle fungera, något om analoga och digitala  signaler. Tänkte  skitsamma,  adapter-dutten kostade 40kr och det var värt chansningen. Det visade sig att jag hade helt fel om de där analoga och digitala signalerna, det var bara något som lät hightech. Istället  behöver jag  en RIAA-dutt. Enligt internets alla HIFInördar så går det inte an med en Kjell & Company lösningen på det problemet, det tänker jag strunta i. Nu lutar det mot att jag struntar i gamla skivspelaren och köper en ny liten budgetskivspelare istället, en med inbygd RIAAförstärkare i.  Jo, så blir det nog.

Inga kommentarer: