söndag, januari 06, 2008

undantaget

Jag svor på att inte använda blogger mer. Inte efter att layouten totalförstörts och varit omöjlig att reparera, hela högra menyn lagt sig längst ner på sidan. Men på redigerings sidan så ligger den där den ska, så med andra ord går det inte att laga något som till synes inte är sönder. Fulblogger. 


Men eftersom jag är sur nu så tänker jag skita i saker som jag svurit på. Jag kom hem för en stund sedan och skulle hämta min polaroidkamera för att Maja ville låna den i eftermiddag. Gick ner till mitt källarförråd, rotade igenom rubbet och ingen kamera. Tänkte att jag kanske tagit upp den i lägenheten av någon anledning, eller  kanske lagt den på vinden. Inget av alternativen verkade särskilt troliga, men det var värt ett försök. 20 minuter senare kom jag underfund med att den måste var stulen, borta, puts väck. ( den finns fortfarande en liten gnagande känsla av att det kan ligga någonstans, men eftersom jag letat igenom _allt_ så borde det inte vara möjligt.)

Jävlaförbannadeonödigatjuvjävlarsidioter. Hade inbrott i förrådet i höstas någon gång. Då kändes det som om det inte var hela världen. De hade inte förstört något, bara rotat lite i det som stod närmast dörren. De hade tagit ett par gamla kameror, men ingen av något större penga-affektionsvärde, lite loppisfynd och andra leksaker. Men nu upptäcker jag att de snott min polaroidkamera, jävla idiotpundarpucko! Pratade med Maja om det i morse och konstaterade att det var skönt att vi hade varsin eftersom de inte tillverkas längre. Så klart går det att få tag på något liknande på Tradera eller någon annanstans, men det är inte det som är poängen. Kameran var en present, och man snor inte folks presenter . Man snor inte saker, punkt slut.





Inga kommentarer: