tisdag, december 02, 2008

99 problems but a bitch ain't one


Jag ska till tandläkaren i morgon kl 10:10.  Varför har tandläkare alltid så udda tider?  ' Du är välkommen till oss  3/12 kl  10:10.   Man får ju ändå sitta och vänta i  10 minuter när man kommer dit.  Meh,  jag gillar det inte alls.   Vore det inte bättre om de skrev. 'Välkommen till oss kl 10:30, var vänlig och kom i god tid.'  God tid är helt okej.  Konstiga klockslag och  dödtid är inte ok. 

I ett försök till förebyggande syfte så överanvände jag tandtråd i morse.  Nu tolv timmar senare är mitt tandkött fortfarande ömt och svullet. Jag har en känsla av att det här besöket kommer att bli dyrt. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till!
Det är nu man angrar de där knäcken, kanelbullarna o karamelkungens lösgodis. =)

Frida sa...

tack!

Just nu firar jag med lussebulllar. Inga hål, men någon ny tråkig försäkringsregel säger att man ska betala mer nu än vad man har gjort innan. Tydligen ska Försäkringskassam tjippa in med 300kr/år, OM man inte har jobbat/jobbar i Danmark.

I've been had...

Anonym sa...

Sa mycket för the perks av att jobba i Danmark. Tycker det dyker upp nackdelar hela tiden sadär i smyg efterat.