fredag, juni 05, 2009

how rude

Efter år av screenande har min telefon börjat screena mig. Detta trots att jag flera gånger har bytt telefon sen mitt screenande började. Det är med andra ord ingen personlig vendetta från telefonens sida. Den här röda lilla saken jag använder nu har inte sett en bråkdel av det duckande av samtal som har pågått genom åren.  Men nu har allt det där ändrats. Lite då och då piper min telefon till med 'Missat Samtal'  en del gånger kommer det bara ett 'Ring Eurovoice 888 du har 1 nytt röstmeddelande'.

En själv-screenande telefon, en auto-duckande mobil. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta. Ett positivt resultat av det här  är att  det nu finns  ett par sekunders Bruce Springsteen på min telefonsvarare, ett par sekunder där han sjunger bara för mig.  Det gör inget att folket på Stockholms Stadion lyssnade också.

2 kommentarer:

Sara sa...

Haha, be careful what you wish for, or you might get it... Alla dina år av screenande har nu gett dig en telefon som gör jobbet åt dig, oavsett om du vill eller inte :P

frida sa...

Jag vet, någon slags kontroll vill jag ju ha! En mobiltelefon med hybris, great.